Κατασκευή eshop στο Facebook- Αναλυτικός Οδηγός
Το Facebook αποτελεί ένα εξαιρετικό μέσο διαδικτυακού μάρκετινγκ το οποίο παρέχει μια πληθώρα εργαλείων για επιχειρήσεις. Ένα από τα εργαλεία αυτά, σας παρέχει την δυνατότητα για κατασκευή eshop στο Facebook. Την δυνατότητα δηλαδή να αναπτύξετε εντελώς δωρεάν, το δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα, βασιζόμενοι αποκλειστικά στην συγκεκριμένη πλατφόρμα.
Το Facebook αποτελεί αναμφισβήτητα το μεγαλύτερο και πιο αποτελεσματικό κοινωνικό δίκτυο για την πώληση προϊόντων και γενικά την προώθηση επιχειρήσεων. Σίγουρα το Instagram να κέρδισε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα εκατομμύρια χρήστες, ωστόσο η νούμερο ένα επιλογή ων εταιρειών, αποτελεί ακόμη το Facebook.
Παρακάτω θα αναλύσουμε όλες τις πληροφορίες που μπορεί να χρειαστείτε ώστε να ξεκινήσετε την είσοδο στο ηλεκτρονικό εμπόριο, μέσα από το συγκεκριμένο social media.
Κατασκευή eshop στο Facebook- Πως γίνεται;
Αρχικά να τονίσουμε ότι δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να αγχώνεστε εάν δεν διαθέτετε ιδιαίτερες γνώσεις στο κομμάτι της τεχνολογίας. Η κατασκευή e-shop στο Facebook μπορεί να γίνει από τον καθένα πολύ εύκολα και γρήγορα. Πάμε να δούμε αναλυτικά τα βήματα.
1. Σύνδεση προφίλ Facebook και δημιουργία σελίδας
Αρχικά θα πρέπει να διαθέτετε προφίλ στο Facebook και φυσικά να δημιουργήσετε μια επαγγελματική σελίδα (Facebook Page) μέσα από την οποία θα διαθέτετε τα προϊόντα σας προς πώληση. Δεν θα αναλύσουμε παραπάνω το συγκεκριμένο βήμα αφού θεωρούμε ότι οι περισσότεροι από εσάς το έχετε ήδη κάνει.
2. Ενεργοποίηση καταστήματος στην σελίδα σας
Στο αριστερό μενού της σελίδας σας στο Facebook, θα πρέπει να υπάρχει η ένδειξη «Κατάστημα». Εάν δε εμφανίζεται η συγκεκριμένη ενότητα, θα πρέπει να μεταβείτε στις ρυθμίσεις και συγκεκριμένα στην ενότητα «Πρότυπα και Καρτέλες». Από εκεί μπορείτε να ενεργοποιήσετε την ενότητα Κατάστημα. Μάλιστα καλό θα ήταν να αλλάξετε και την σειρά τον καρτελών, μεταφέροντας το κατάστημα όσο πιο ψηλά γίνεται.
3. Κατασκευή eshop στο Facebook Page σας
Αφού ενεργοποιήσατε την λειτουργία καταστήματος στην σελίδα σας, θα σας ζητηθεί να επιλέξετε την ενέργεια στην οποία θα προβαίνουν οι χρήστες μόλις επιλέξουν ένα προϊόν σας. Συγκεκριμένα, μπορείτε να επιλέξετε μεταξύ της μεταφοράς του πελάτη σε μια ιστοσελίδα (εάν έχετε κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα) ή της απευθείας επικοινωνίας μαζί σας προκειμένου να αγοράσουν το προϊόν χωρίς να μεταφερθούν σε κάποια εξωτερική σελίδα.
4. Προσθήκη περιγραφής για το κατάστημά σας
Το τελευταίο βήμα πριν ξεκινήσετε να ανεβάζετε τα προϊόντα σας είναι να προσθέσετε μια περιγραφή του καταστήματός σας. Προσπαθήστε να παρέχετε όσο το δυνατόν πιο έγκυρες πληροφορίες ώστε να δώσετε στους ενδιαφερόμενους πελάτες να καταλάβουν αμέσως με τι έχουν να κάνουν.
5. Δημοσίευση προϊόντων
Αφού ολοκληρώθηκε το στήσιμο της σελίδας καταστήματος, ήρθε η ώρα να περάσετε τα προϊόντα σας. Η διαδικασία είναι ιδιαίτερα εύκολη αφού το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να ανεβάσετε τις φωτογραφίες του προϊόντος, κάποια περιγραφή, μέχρι τέσσερις παραλλαγές (μεγέθη, χρώματα κλπ.) και την τιμή. Καλό θα ήταν οι φωτογραφίες σας να είναι τετράγωνες και τουλάχιστον 1024×1024 pixels σε μέγεθος.
6. Κατηγοριοποίηση προϊόντων και δημιουργία συλλογών
Η κατασκευή eshop στο Facebook, προκειμένου να προσελκύσει περισσότερους πελάτες και να εξασφαλίσει την βέλτιστη εμπειρία του επισκέπτη, θα πρέπει να είναι παρέχει ευκολία στους ενδιαφερόμενους πελάτες. Για τον λόγο αυτό, καλό θα δεν είναι απαραίτητο να είναι μόνο κατηγορίες προϊόντων. Μερικές έξυπνες επιλογές είναι οι συλλογές για νέες κυκλοφορίες, για προϊόντα σε έκπτωση κλπ.
7. Ενότητα Προσφορών
Πέρα από την καρτέλα «κατάστημα» κάθε σελίδα στο Facebook σας δίνει την δυνατότητα προσθήκης και ξεχωριστής καρτέλας «προσφορές» όπου μπορείτε να δημιουργήσετε προσφορές για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα. Ένα αρκετά χρήσιμο εργαλείο για να προσελκύσετε νέους πελάτες και να αυξήσετε τις αγορές στα προϊόντα σας.
Πλεονεκτήματα δημιουργίας eshop στο Facebook
Η αλήθεια είναι, πως η κατασκευή eshop στο Facebook, αποτελεί έναν εξαιρετικό τρόπο να πουλήσετε τα προϊόντα σας στο ίντερνετ. Αν και δεν παρέχει την αξιοπιστία και τον επαγγελματισμό ενός κανονικού ηλεκτρονικού καταστήματος, σίγουρα τα πλεονεκτήματα που προσφέρει είναι πολλά. Τα βασικότερα από αυτά είναι:
- Σας προσφέρει την δυνατότητα να απευθυνθείτε σε εκατομμύρια δυνητικούς πελάτες.
- Είναι δωρεάν.
- Εύκολη κοινοποίηση των προϊόντων σας.
- Δυνατότητα προώθησης των προϊόντων σας και στο Marketplace.
- Προσθήκη των προϊόντων σας και ως ετικέτα στις φωτογραφίες σας.
Όπως βλέπετε τα πλεονεκτήματα δεν είναι λίγα. Ωστόσο και ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα μεγάλος. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και αν αποτελεί μια δωρεάν επιλογή για κατασκευή eshop, το πιθανότερο είναι να χρειαστεί να επενδύσετε σε μια πληρωμένη καμπάνια social media marketing.
Κατασκευή του δικού σας eshop
Αν και η κατασκευή e-shop στο Facebook αποτελεί έναν καλό τρόπο για το ξεκίνημά σας, σίγουρα τα αποτελέσματα θα είναι πολύ καλύτερη με την δημιουργία του δικού σας ηλεκτρονικού καταστήματος. Μάλιστα, για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα, η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης σας προσφέρει την δυνατότητα για αυτόματη σύνδεση των προϊόντων του eshop σας με την σελίδα σας στο Facebook.
Εάν λοιπόν θέλετε ένα πλήρως λειτουργικό και επαγγελματικό ηλεκτρονικό κατάστημα, δεν έχετε παρά να επικοινωνήσετε μαζί μας για μια αναλυτική προσφορά.