Θα ξεκινήσω με την παρακάτω παράγραφο που την αναφέρουμε σε ένα άλλο άρθρο μας γιατί θα πρέπει αυτό να το έχουμε συνέχεια στο μυαλό μας!
Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δεν διαφέρει σε τίποτα από ένα φυσικό κατάστημα που βρίσκεται στην πόλη μας. Για την ομαλή λειτουργία του απαιτείται η σωστή και συχνή φροντίδα του, η πάντα ευγενική στάση μας απέναντι στους πελάτες, η άμεση εξυπηρέτησή τους, η άμεση απάντηση των e-mails των πελατών μας και ό,τι άλλο απαιτείται για την ομαλή λειτουργία και ενός φυσικού καταστήματος.
Για να δούμε τώρα λίγο πιο αναλυτικά τι πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας 🙂
1/ Διαχειριστές του e-shop
Επειδή ο πελάτης μπαίνει στο ηλεκτρονικό κατάστημα μας από το σπίτι του αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχει έστω και ένα άτομο να βρίσκεται “δίπλα” του να τον εξυπηρετήσει. Πολλές φορές η εξυπηρέτηση σε ένα e-shop θα πρέπει να γίνεται και τις 24 ώρες τις ημέρας (Ανάλογα πάντα με τα προϊόντα του κάθε καταστήματος)
Ο πελάτης σας όταν θα χρειαστεί να επικοινωνήσει μαζί σας συνήθως είναι την στιγμή που είναι λίγο αναποφάσιστος και θέλει να σιγουρευτεί για να προχωρήσει στην αγορά. Εκείνη την στιγμή είναι σημαντικό να δει ότι υπάρχει άμεση εξυπηρέτηση από εσάς.
Άρα το πρώτο πράγμα που πρέπει να γνωρίζουμε είναι ότι χρειαζόμαστε τουλάχιστον ένα άτομο να διαχειρίζεται το ηλεκτρονικό μας κατάστημα.
2/ Το προϊόν σας θα πρέπει να έχει την καλύτερη τιμή ή να το βρίσκει κάποιος μόνο σε εσάς.
Πράγματι το internet μας έχει ανοίξει τους ορίζοντες πράγμα που σημαίνει ότι π.χ. ένα laptop μπορούμε να το βρούμε εύκολα και γρήγορα και στην καλύτερη τιμή κάνοντας ένα απλό search στο tablet, smartphone ή τον υπολογιστή μας. Άρα αυτό σημαίνει ότι πρέπει οι τιμές μας να είναι ανταγωνιστικές!!
Φυσικά όπως είπα παραπάνω μπορείτε να ξεχωρίσετε έχοντας πχ κάποιο χειροποίητο προϊόν που μπορεί κάποιος να το βρει μόνο σε εσάς. Εκεί η τιμή δεν παίζει τον καθοριστικό ρόλο!
3/ Σωστή κατασκευή (Καλογραμμένη) Ιστοσελίδας για να είναι ελκυστική στους καταναλωτές.
Δώστε προσοχή πριν φτιάξετε ένα e-shop! Φυσικά ένα eshop που μπορεί να βγάζει σφάλματα , να καθυστερεί να φορτώσει , να μην προσαρμόζετε σε όλες τις συσκευές όπως tablet, smartphones, laptop, desktop κτλ δεν βοηθάει τον καταναλωτή να μπορέσει να περιηγηθεί σωστά με αποτέλεσμα να εγκαταλείπει την ιστοσελίδα γρήγορα.
4/ Εύκολη πλοήγηση στο ηλεκτρονικό κατάστημα όπως οι κατηγορίες, τα προϊόντα, στον τρόπο παραγγελίας αλλά και στον τρόπο πληρωμής!
Ο Πελάτης θέλει να μπορεί να ελέγχει όλα του τα βήματα μέχρι και την πληρωμή του. Να μπορεί να καταλαβαίνει με ποια βήματα θα κάνει την παραγγελία του αλλά και πως θα ψάξει και θα βρει το προϊόν που του αρέσει!
Αυτό σημαίνει ότι η σχεδίαση αλλά και η διαδικασία αναζήτησης μέσα στο eshop πρέπει να είναι άρτια κατασκευασμένα και να μην κουράζουν τον καταναλωτή!
5/ Κάντε ένα τεστ για να δείτε πως λειτουργούν μεγάλα e-shop.
Ξεκινήστε τις online αγορές σε μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα για να μπορέσετε να δείτε με τα ίδια σας τα μάτια τι λέγαμε παραπάνω. Μπείτε στην θέση του καταναλωτή και παρατηρήστε τι είναι πιο σημαντικό για εσάς κατά την διαδικασία αναζήτησης αλλά και αγοράς των προϊόντων ..
Κάθε κάτοχος eshop αυτό το βήμα θα πρέπει να το κάνει σε τακτά χρονικά διαστήματα!
6/ Εμφάνιση πληροφοριών για τα προϊόντα, τρόποι αποστολής ή ακόμα και τρόποι επιστροφής.
Ο Πελάτης σας θέλει να βλέπει λεπτομέρειες σε όλα τα προϊόντα. Γιατί ? Πολύ απλά γιατί δεν μπορεί να τα δει από κοντά!
Πρέπει να γράφουμε λεπτομερείς περιγραφές αλλά και να τραβάμε και αρκετές εικόνες για το κάθε προϊόν. Βοηθάει πολύ στην πώληση! Επιπλέον σε περίπτωση ελαττώματος ή κάτι αντίστοιχο θα πρέπει να είμαστε δίπλα στον πελάτη και να μπορούμε να τον διευκολύνουμε σε όλη την διαδικασία αλλαγής ή επιστροφής.
Όλους τους πελάτες μας πρέπει να τους δίνουμε την προσοχή που χρειάζεται .. Μην ξεχνάτε ένας ευτυχισμένος πελάτης στο διαδίκτυο σημαίνει εκατό ευτυχισμένοι πελάτες! Αλλά και ένας δυσαρεστημένος πελάτης σημαίνει 100 δυσαρεστημένοι πελάτες! Οπότε πρέπει να προσέχουμε πολύ αυτά τα λεπτά θέματα.
Η Συμβουλή μας σε αυτό το σημείο είναι να γράφουμε αναλυτικά κάποιους κανόνες για την σωστή λειτουργία του ηλ. καταστήματος μας και να τις τηρούμε!
7/ Προώθηση του ηλ. καταστήματος μας online & offline
Η Προώθηση είναι ένα από τα βασικά σημεία για την πορεία του eshop μας. Σε αυτό το βήμα πρέπει να επενδύσετε αρκετές ώρες και να σκεφτείτε πως μπορείτε να προωθήσετε πιο σωστά το ηλ. κατάστημα. Και φυσικά όσο περνάει ο καιρός να βλέπετε και ποια μοντέλα προώθησης σας καλύπτουν τους στόχους σας για να μπορέσετε να τα ενισχύσετε ακόμα περισσότερο!
Στην περίπτωση που δεν ξέρετε πως να το κάνετε αυτό μπορείτε να μας ρωτήσετε ..
Όλοι οι πελάτες μας έχουν καταφέρει να ανεβάσουν σημαντικά τις πωλήσεις τους κάνοντας καμπάνιες προώθησης και φυσικά πολλοί από αυτούς έχουν ανεβάσει κατά πολύ πλέον και το budget της διαφήμισης τους!
Όταν λέμε online εννοούμε στο διαδίκτυο.. ενώ offline είναι οι διαφημίσεις όπως τηλεόραση , ραδιόφωνο κτλ
8/ θα πρέπει να βρίσκετε τρόπους να διατηρήσετε το ενδιαφέρων των πελατών σας.
Αυτό μπορείτε να το επιτύχετε με εβδομαδιαίες προσφορές ή ακόμα και με πληροφορίες για τα προϊόντα σας.
Αυτό που είναι σημαντικό είναι κάθε φορά που μπαίνει ο υποψήφιος πελάτης σας μέσα στο ηλ. κατάστημα σας να βρει και κάτι καινούριο.
9/ Κάντε υπομονή μέχρι να έρθει το κέρδος
Είναι και αυτό το στάδιο μέσα στα βήματα μας! Ίσως είναι και από τα σημαντικά βήματα!
Όταν θα είναι έτοιμο το eshop σας θα χρειαστεί να κάνετε υπομονή για το πρώτο διάστημα καθώς θα υπάρχει η προώθηση, θα πιάνετε τους πρώτους στόχους σας αλλά η αναγνώριση και η επανάληψη των επισκεπτών σας δεν θα έχει ξεκινήσει ακόμα. Θέλει χρόνο. Εκεί πρέπει να συνεχίσετε και να είστε σίγουροι ότι θα έρθει η στιγμή που θα αρχίσει να ανεβαίνει όλο και περισσότερο η ζήτηση των προϊόντων σας.
Πρέπει να αναπτυχθεί μεταξύ εσάς και των πελατών σας εμπιστοσύνη! Αυτό είναι κάτι που θα το πετύχετε μόνο αν είστε ενημερωμένοι και τηρείτε όλα τα παραπάνω!
Ελπίζω να σας βοήθησαν όλα αυτά που είπαμε παραπάνω ..
Αν ναι μπορείτε να το κάνετε κοινοποίηση στους φίλους σας..