Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δεν διαφέρει σε τίποτα από ένα φυσικό κατάστημα που βρίσκεται στην πόλη μας. Για την ομαλή λειτουργία του απαιτείται η σωστή και συχνή φροντίδα του, η πάντα ευγενική στάση μας απέναντι στους πελάτες, η άμεση εξυπηρέτησή τους, η άμεση απάντηση των e-mails των πελατών μας και ό,τι άλλο απαιτείται για την ομαλή λειτουργία και ενός φυσικού καταστήματος.
Όμως .. Τι πρέπει να γνωρίζετε για τα e-shop ?
Καταρχήν θα πρέπει να γίνει προσδιορισμός των προϊόντων που θα τεθούν προς πώληση. Θα πρέπει επίσης να γίνει προσδιορισμός του εύρους του αγοραστικού κοινού στο οποίο θέλουμε να απευθύνονται τα προϊόντα μας, δηλαδή αν θέλουμε να απευθύνονται στον παγκόσμιο ιστό ή μόνο στην χώρα μας. Επίσης θα πρέπει να καθορίσουμε τις ηλικίες στις οποίες θέλουμε να απευθύνεται, δηλαδή αν θέλουμε να απευθύνεται σε νέους ή σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας.
Για την δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος δεν είναι απαραίτητη η ύπαρξη φυσικού καταστήματος. Εάν κάποιος θέλει να επενδύσει στην εμπορία προϊόντων και υπηρεσιών χωρίς να έχει στην κατοχή του κάποιο φυσικό κατάστημα το μόνο που θα πρέπει να κάνει για την δημιουργία του είναι η δήλωση του καταστήματος στην αρμόδια υπηρεσία της ΔΟΥ και η έναρξη επαγγέλματος για τον ίδιο. Οι όροι και οι διαδικασίες που ισχύουν για ένα φυσικό κατάστημα είναι ίδιοι με αυτούς ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.
Μια άλλη απόφαση που θα πρέπει να πάρουμε είναι σε ποια γλώσσα θέλουμε να είναι το ηλεκτρονικό μας κατάστημα. Αν δηλαδή θέλουμε να υπάρχει μόνο στα ελληνικά ή και σε άλλες γλώσσες, και αν ναι ποιες θέλουμε να είναι αυτές.
Επιλογή του κατάλληλου ονόματος για domain name. Θα πρέπει να είναι όσο το δυνατό πιο μικρό εύκολο στο γράψιμο αλλά και σχετικό με την επιχείρηση σας!
Το επόμενο βήμα είναι η εύρεση μιας εταιρίας η οποία θα σας βοηθήσει στην κατασκευή και υλοποίηση του ηλεκτρονικού καταστήματος. Θα μας δώσει τις σωστές συμβουλές και κατευθύνσεις για την δημιουργία ενός λειτουργικού, αξιόπιστου και ασφαλούς ηλεκτρονικού καταστήματος.
Ακολουθεί η εύρεση εταιρίας παροχής του web hosting. Πρέπει να βρεθεί δηλαδή ο χώρος που θα φιλοξενήσει το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Για αυτό μπορείτε να απευθυνθείτε και στην εταιρεία η οποία θα αναλάβει την υλοποίηση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.
Ο εικαστικός σχεδιασμός του ηλεκτρονικού σας καταστήματος είναι ένα από τα πολύ σημαντικά στοιχεία για την επιτυχία του εγχειρήματος σας. Η κατασκευή του εικαστικού layout του καταστήματος σας θα πρέπει να συμβαδίζει με το γενικό πνεύμα της επιχείρησης. Για την σωστή προβολή της επιχείρησης σας μέσω του διαδικτύου δεν θα πρέπει να υπάρχει μια διαφορετική εικόνα από αυτή του φυσικού καταστήματος για να μην δημιουργήσουμε σύγχυση στον πελάτη.
Θα πρέπει να αποφασίσουμε με ποιον τρόπο θα γίνει η ομαδοποίηση των προϊόντων που θα περιέχει το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Επίσης καλό θα ήταν να υπάρχει κάποια ενότητα με προσφορές κάποιον προϊόντων όλο το χρόνο.
Θα πρέπει να καθοριστούν οι τρόποι πληρωμής των παραγγελιών των πελατών. Σήμερα οι πιο γνωστοί τρόποι πληρωμής είναι με αντικαταβολή, μέσω κατάθεσης σε κάποιο τραπεζικό λογαριασμό και πληρωμές μέσω πιστωτικής κάρτας που είναι και ο πιο άμεσος τρόπος πληρωμής. Για να έχουμε τη δυνατότητα on-line πληρωμών μέσω πιστωτικής κάρτας, θα πρέπει να έρθουμε σε επαφή με μία τράπεζα που διαθέτει το σύστημα πληρωμών on-line transaction. Στην Ελλάδα οι τράπεζες που διαθέτουν το σύστημα αυτό είναι η Viva Payments, Alpha Bank, η Eurobank και η Πειραιώς.
Ακολουθεί η εύρεση κάποιας εταιρίας courier με την οποία θα συνεργαστείτε για την αποστολή των εμπορευμάτων σας. Με τον τρόπο αυτό θα επιτύχετε καλύτερες τιμές των προϊόντων σας καθώς επίσης και άμεση παράδοση και παραλαβή των παραγγελιών σας. Με την συνεργασία σας λοιπόν με κάποια εταιρία courier θα μπορούμε ευκολότερα να προσδιορίσουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια το κόστος μεταφοράς των παραγγελιών και τον χρόνο παράδοσής τους.
Θα πρέπει να καθοριστεί μια πολιτική επιστροφής εμπορευμάτων ή επιστροφής χρημάτων σε περίπτωση που υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το προϊόν. Επίσης θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα ακύρωσης της παραγγελίας μέσα σε κάποιο ορισμένο χρονικό διάστημα από την στιγμή που έγινε.
Θα πρέπει να καθοριστούν οι όροι χρήσης του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Αυτό θα περιλαμβάνει τα δικαιώματα και της υποχρεώσεις του χρήστη, τους όρους για τις συναλλαγές και του τρόπους πληρωμής, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του ιδιοκτήτη του ηλεκτρονικού καταστήματος και ότι άλλο είναι απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία του καταστήματος.
Η πολιτική Προστασίας των Προσωπικών Δεδομένων είναι το μόνο στοιχείο που θα κάνει τον πελάτη να εμπιστευτεί τα προσωπικά του δεδομένα στην επιχείρησή σας. Θα πρέπει να υπάρχει μια δήλωση εμπιστευτικότητας από τον ιδιοκτήτη του ηλεκτρονικού καταστήματος στην οποία να διαβεβαιώνει τον πελάτη για την ασφάλεια των προσωπικών του δεδομένων που γνωστοποιεί για την υλοποίηση της αγοράς του.
Υπάρχει επίσης η δυνατότητα δημιουργίας της πολιτικής Affiliate, σύμφωνα με την πολιτική αυτή υπάρχει δυνατότητα συνεργασίας με κάποιο άλλο δικτυακό τόπο.
Καλό θα ήταν να υπάρχει μια πολιτική εκπτώσεων κάποια χρονικά διαστήματα ή η ύπαρξη κάποιων εκπτωτικών κουπονιών για την προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού πελατών.
Να μάθουμε να απαντάμε σε κάθε e-mail. Η Υποστήριξη θα σας κάνει να ξεχωρίσετε και να
κερδίσετε εντυπώσεις 🙂
Και να μην ξεχνάμε ποτέ: Ένας δυσαρεστημένος πελάτης είναι εκατό δυσαρεστημένοι πελάτες. Ένας ικανοποιημένος πελάτης είναι εκατό ικανοποιημένοι πελάτες.